Hallå medlemmar och tränarkollegor,
Nu när sommaren är här och många av oss får möjlighet till lite välförtjänt återhämtning vill jag passa på att rikta ett varmt tack till er alla.
Varje dag, på träningsplaner, i omklädningsrum, på arenor och idrottsplatser runt om i landet, gör ni en ovärderlig insats. Ni utvecklar spelare, människor, bygger gemenskap, skapar trygghet och hjälper individer att nå längre än de själva trodde var möjligt. Tränarrollen är en av idrottens viktigaste funktioner, och samtidigt en av de mest krävande.
Under året har Tränarföreningen fortsatt arbetet med att stärka tränarnas villkor genom stöd, rådgivning, fortbildning. Vi har utvecklat nya samarbeten, mött tränare över hela landet och arbetat för att tränarnas röst ska höras tydligare inom svensk idrott. Vår ambition är densamma som alltid – att skapa bättre förutsättningar för alla tränare, oavsett nivå och verksamhet.
Det är också glädjande att se hur allt fler väljer att engagera sig tillsammans med oss i Tränarföreningen. Tillsammans blir vi starkare. Varje ny medlem stärker vår möjlighet att påverka, utveckla och skapa värde för tränarkåren.
Sommaren ger oss tid att reflektera (se mycket fotboll), inspireras och samla ny energi inför höstens utmaningar och möjligheter. Jag hoppas att ni får möjlighet att umgås med familj och vänner, njuta av ledigheten och samtidigt känna stolthet över den skillnad ni gör för så många idrottare/människor genom ert ledarskap.
Tack för ert engagemang, er passion och ert arbete.
Jag önskar er alla en riktigt skön sommar och ser fram emot att fortsätta utveckla svensk tränarverksamhet tillsammans med er.
Varma hälsningar,
Perra Widén