Om Tränarföreningen

Tränarföreningen bildades redan 1980 så 2020 har vi vårt 40 års jubileum. Tränarföreningen bildades av ett antal fotbollsspelare, som bildat Spelarföreningen några år tidigare, när de som tränare lite senare i karriären saknade en intresseorganisation. Med från starten fanns också bland andra Sven-Olof Håkansson, svensk idrottsjuridiks fader, och Gert Persson revisor. Dessa herrar drev tillsammans både Spelar- och Tränarföreningen under många år och genom åren har otaliga namnkunniga och framgångsrika Tränare suttit i styrelsen. Tränarföreningen har genom åren alltid stöttat och ställt upp för Tränarnas rättigheter och trygghet vid anställningar och tvister kring detta samtidigt som föreningen med fortbildningsinsatser höjt nivån och anseendet på landets fotbollstränare.

När nu Tränarföreningen nystartar, efter att Gert Persson lämnat oss, så är det Stefan Lundin, som ordförande och Håkan Sandberg, som Juridisk expert och rådgivare som tagit initiativet. Tillsammans med en mycket kompetent styrelse, drar man nu i gång verksamheten igen efter några år i bakgrunden. Vi siktar högt och tror på 1000 medlemmar inom något år, precis som det såg ut för 10–12 år sedan.

Vi ska förnya oss och ligga i framkant på utvecklingen, både vad gäller kommunikation och för att tillvarata våra medlemmars intressen, för att vara en spelare i dagens fotbollsfamilj.

Så här blir du medlem

1. Betala in medlemsskap

Medlemskap Elit (För tränare som har ett avtalsförhållande med sin klubb) erbjuds för 950 SEK / år
Medlemskap Bredd (Övriga tränare och ledare) erbjuds för 600 SEK / år
Betala in ditt medlemskap på Swish:123 589 59 58 eller via Bankgiro: 835-4268.

2. SKICKA IN dina kontaktuppgifter

När du betalat medlemsavgiften så behöver du även skicka dina uppgifter enligt nedan till hakan@tranarforeningen.se:
  • För- och efternamn
  • Hemadress, postnummer, ort