Tobias Regnell, grundare, förlagschef och VD Offside Press

Vem är du och vad jobbar du med?

Jag grundade tidningen Offside tillsammans med Mattias Göransson 2000. Jag var chefredaktör där fram till 2012. Jag är i dag kvar i företaget, men jobbar mest med våra böcker och en annan tidning som heter Skriva.

Vad är Offside för tidning?

Ett fotbollsmagasin med tillhörande podd. När vi startade 2000 tyckte vi att det som skrevs om fotboll mest bara handlade om matchresultat och för- och eftermatchen-intervjuer. Det fanns väldigt lite om hur det egentligen var att leva som utlandsproffs till exempel, eller om supporterkulturen, som kom igång på allvar då – den skrevs det inte mycket om. Eller alla pengar och agenter som florerade och fortfarande florerar inom fotbollsvärlden. Det skrevs inget om det och det ville vi ändra på.

Varför samarbetar Offside med Tränarföreningen?

Vi vill att tidningen ska vara för den fotbollsintresserade allmänheten, men även att de som lever i fotbollsvärlden, alltså tränare, spelare och agenter ska känna till tidningen och helst läsa den och tycka att den är intressant.

Vad kan ni erbjuda Tränarföreningens medlemmar?

Som medlem i Tränarföreningen får man tidningen Offside sex gånger om året.

www.offside.org

Foto: Daniel Nilsson