Under onsdagskvällen genomförde Tränarföreningen sitt första webbinarium. Vanligtvis brukar dessa träffar arrangeras kring utvalda matcher i den svenska elitfotbollen, men när läget är som det är med att ingen publik tillåts på arenorna så har Tränarföreningen fått tänka om – och istället för fysiska träffar anordnas nu träffarna i digital form.

Tränarföreningen vill framföra ett stort tack till gästerna Svante Samuelsson, Alexander Axén och Jens Gustafsson och de medlemmar som deltog på webbinariet. Daniel Angergård och Mikael Lindgren ska även dem ha ett stort tack för att det tekniska flöt på smärtfritt under webbinariet.

Håkan Sandberg, generalsekreterare för Tränarföreningen, är mycket nöjd med hur onsdagens webbinarium blev.

– Detta med att arrangera träffar digitalt var nytt för oss. Men det gick väldigt bra måste jag säga. Det flöt på bra och det blev väldigt givande och intressanta intervjuer med gästerna. Vi fick även frågor från kloka och  engagerade medlemmar i slutet. De medlemmar som hört av sig efteråt har varit väldigt positiva!

Detta var det första webbinariet av en rad planerade. Nästa webbinarie kommer att ta ett grepp om de första omgångarna i damallsvenskan, som startar under morgondagen. Exakt datum för det är inte fastställt.

– Vi planerar att anordna webbinarier så länge det inte tillåts publik på matcherna. Nästa gång är det damallsvenskan vi ska prata om. Vi siktar sedan på att ha två webbinarier i månaden ungefär som kommer fortsätta under sommaren och hösten, som då behandlar den svenska elitfotbollen, både på dam- och herrsidan, säger Håkan Sandberg.