Magnus Pehrsson och Kalmar FF gick skilda vägar i november i fjol – men frågan om Magnus rätt till ersättning med anledning av den avslutade anställningen har det tvistats om sedan dess.

Nu har parterna träffat en förlikning och Svenska Fotbollsförbundets skiljenämnd behöver inte besluta i frågan.

– Jag är väldigt tacksam för den hjälp som Tränarföreningen och speciellt Håkan Sandberg gett mig, säger Magnus Pehrsson, som också självklart är nöjd över att en förlikning har nåtts.

– Det är ovärderligt att ha en partner som Tränarföreningen i sådana här situationer och jag vill verkligen tacka för stöttningen under den här tiden, fortsätter han.

Håkan Sandberg är också nöjd med att parterna kommit överens och säger att det alltid är bättre att man förhandlar och förlikas än att behöva gå hela vägen till en dom.

Foto: Bildbyrån