Tränarföreningen har i många år haft som tradition att anordna fortbildningsträffar kring utvalda matcher i den svenska fotbollen. Fortbildningsträffarna har gästats av flera bekanta ansikten från fotbolls-Sverige och varit mycket populära bland Tränarföreningens medlemmar.

Nu när ingen publik tillåts på de svenska fotbollsarenorna så kommer fortbildningsträffarna att se annorlunda ut. Istället för fysiska träffar anordnas nu fortbildningsträffarna digitalt, med start onsdagen den 24 juni 20.00.

Både Alexander Axén, mångårig allsvensk tränare och numera expert i Eurosports allsvenska sändningar, och SEF:s sportchef Svante Samuelsson, med allsvenska meriter från en rad olika klubbar som spelare, kommer att gästa webbinariet. En aktiv tränare från Allsvenskan kommer även att närvara – mer info om vem det är kommer inom kort.

Under webbinariet kommer de tre gästerna intervjuvas av Tränarföreningens ordförande Stefan Lundin om hur början av de svenska serierna har varit. Håkan Sandberg, generalsekreterare i Tränarföreningen, kommer även han vara med och berätta lite om hur Tränarföreningen kan ge medlemmar juridisk hjälp. Det hela kommer att äga rum i programmet Teams. Det kommer vara möjligt för gäster att ställa frågor via chatten.

Webbinariet är endast tillgängligt för medlemmar. Om du ännu inte är medlem och är sugen på att vara med – se då till att bli medlem senast 23 juni (medlem blir du här) för att få tillgång till webbinariet. Inbjudningar till webbinariet kommer att skickas ut via mejl. Där skickas det med en länk så att du kan ansluta till webbinariet.

Fotona är tagna från Bildbyrån.