Förra årets webbinarium från Tränarföreningen var mycket uppskattade med gäster i toppklass.

2021 fortsätter Tränarföreningen att arrangera de uppskattade träffarna – och till det första webbinariet är det stjärnspäckat  bland gästerna.

Årets första webbinarium äger rum tisdag 2 mars klockan 20.00. Fokus kommer att ligga på landslagsspel på damsidan. Klara gäster är:

Peter Gerhardsson, förbundskapten för damlandslaget.

Martin Sjögren, förbundskapten för Norges damlandslag.

Anna Signeul, förbundskapten för Finlands damlandslag.

Lilie Persson, assisterande förbundskapten för Brasiliens damlandslag.

Tränarföreningen jobbar även för att få med Tony Gustavsson, förbundskapten för Australiens damlandslag, till webbinariet.

Stora delar av Sveriges tränarelit på damsidan kommer att vara med, alltså. Frågor som kommer diskuteras är bland annat  hur utvecklingen kring damfotbollen ser ut, samt varför svenska tränare är så framgångsrika på damsidan.

Webbinariet kommer, i vanlig ordning, att ledas av Tränarföreningens ordförande Stefan Lundin. Medlemmar kommer att få en länk till webbinariet på sin mejl i god tid innan mötet. För de som inte är medlemmar kommer länken att dyka upp här på hemsidan någon timme innan webbinariet börjar.

Foton: Bildbyrån.