Lotta Schelin, Pablo Piñones-Arce och Rasmus Lindgren besöker Tränarföreningens webbinarium på tisdag 11 maj 20.00. Ett profilstarkt gäng med synpunkter på tränar/ledarskap och med färsk erfarenhet av en framgångsrik spelarkarriär.

Lotta och Pablo har nyligen avslutat sina spelarkarriärer medan Rasmus fortfarande är mitt uppe i sin så det är ett givet tema att diskutera tränarskapet ur ett spelarperspektiv med dessa profiler.

Stefan Lundin, ordförande i Tränarföreningen modererar i vanlig ordning webbinariet och som medlem får du en länk till programmet på din mejl i god tid innan 20.00 på tisdag.

Länken läggs även ut här på hemsidan innan mötet för övriga.

Välkomna på tisdag 11 maj 20.00.

Fakta om gästerna:

Lotta Schelin, här i landslagsdressen under EM i Holland 2017.

Lotta Schelin

Ålder: 37

Fakta: Schelin har en makalös karriär bakom sig. Hon är den spelare som gjort flest mål genom tiderna i damlandslaget med 88 mål. Dessutom har Schelin vunnit Diamantbollen fem gånger (fler än någon annan) och mellan åren 2009-2016 vann Lotta franska ligan sju år på raken med sitt Lyon – ett lag som hon dessutom vann Champions League med tre gånger under samma period. I landslaget har anfallaren med nummer åtta stått för 185 matcher och var en starkt bidragande faktor till vm-bronset och OS-silvret 2016. Under hemma-EM 2013 blev hon dessutom bästa målskytt i turneringen med fem mål. Släppte hösten 2020 självbiografin ”I huvudet på Lotta Schelin” och ses i tv-rutan hos TV4 i samband med landslagets matcher.

Pablo Piñones-Arce i mötet mellan Hammarby och J-Södra 2 november 2014, då ”Bajen” blev klara för Allsvenskan.

Pablo Piñones-Arce

Ålder: 39

Fakta:

Piñones-Arce har bland annat spelat 130 matcher för Hammarby och var med och tog klubben upp till Allsvenskan 2014. Avslutade karriären två år senare efter skadeproblem. Piñones-Arce blev samma år i stället players manager i Hammarby, något han var i tre år innan han tog över IK Frej sommaren 2019, tillsammans med Janne Mian. I december samma år gick flyttlasset tillbaka till Hammarby, men denna gången till klubbens damer vars a-lag han i fjol tog till allsvenskan.

Häckens lagkapten Rasmus Lindgren under Häckens möte mot Hammarby den 1 maj i år.

Rasmus Lindgren

Ålder: 36

Lämnade som ung talang Landskrona och Sverige för att testa lyckan som ungdomsproffs i nederländska Ajax. Spelade sedan för Ajax och Groningen i Holland (58 respektive 161 matcher) och även för Red Bull Salzburg i Österrike innan flyttlasset gick hem till Sverige 2016. Då blev Häcken ny klubbadress, en klubb han sedan 2017 har varit kapten för.

Foton: Bildbyrån.