Patrik Johansson, sales manager, LA Travel

Vem är du och vad jobbar du med?

Jag är gammal fotbollstränare, något som jag var i många år. Jag jobbade fulltid med det i 15 år och sedan ytterligare tio år, men då vid sidan av studier och andra jobb. För ungefär åtta år sedan la jag tränarkarriären på hyllan för att börja jobba inom resebranschen och LA Travel.

Vad är ni för företag?

LA Travel anordnar resor till olika sportevenemang, främst resor till Europas bästa fotbollsligor, men också landskamper, internationella turneringar och hockeymatcher till NHL.

Varför samarbetar ni med Tränarföreningen?

Vi gjorde för drygt ett år sedan en satsning på att anordna resor till träningsläger. Det kan röra sig om ett träningsläger, eller om man vill ta med sitt lag och se en match någonstans i Europa, eller kanske en avslutningsresa efter säsongens slut. Jag själv har alltid brunnit för tränarfrågor, stå när vi såg möjligheten kände vi att vi ville vara med och bidra.

Vad kan ni erbjuda Tränarföreningens medlemmar?

Vi hjälper Tränarföreningen att sy ihop den årligen återkommande tränarresan, där tränarna får chans att komma utomlands och träffa människor med mycket kompetens inom tränaryrket och tränarna får en chans att se miljöer som de kanske själva har svårt att komma åt. Sedan kan vi, som jag var inne på, hjälpa lag och arrangera deras lagresor och så vidare.

www.latravel.se