Om SFT

SFT eller Tränarföreningen som vi dagligt tal kallas har fått en allt viktigare roll inom svensk fotboll. Vi har funnits sedan 1980 och har pendlat mellan 300-1000 medlemmar. Vi har som mål att vara en levande förening på alla nivåer. Av våra ca 300 medlemmar idag är mindre än 10% elittränare. Vi är alltså inte en elittränarförening. Alla är lika för oss och för fotbollen.

För att ge styrka åt våra idéer och förslag när vi umgås med våra samarbetspartners inom fotbollen; SvFF Svenska Fotbollsförbundet, SEF Svensk Elitfotboll, EFD Elitföreningen Damfotboll, distriktsförbunden, Tränarföreningar i Norden o Europa och alla klubbarna i och utanför Sverige, är det viktigt att ha en stark medlemskår bakom sig. Ju större vi är desto mer lyssnar man på oss.

Är Du inte medlem – fundera!  De förmåner Du får tillgång till är värda mer än avgiften är.  Som medlem har Du möjlighet att teckna en grupphemförsäkring för 1000 kr per år, som normalt kostar mellan 1500 och 2500 beroende på var Du bor, dessutom får Du tidningen OFFSIDE helårsprenumeration.

Tränarföreningen skall… ”Tillvarata medlemmarnas sociala, juridiska och ekonomiska intressen. SFT ska vara en samarbetspartner till andra organisationer inom fotbollen, medverka till förbättrad utbildning och fortbildning för svenska tränare samt bidra till ett ökat intresse för svensk fotboll.”

I SFT är alla välkomna elit som U-tränare. Vi skulle gärna se fler kvinnliga tränare som medlemmar!  Välkomna

Av våra ca 300 medlemmar i dag är mindre än 10% elittränare. Vi är alltså inte i första hand en elittränar förening. Alla är lika viktiga för oss och för fotbollen. Det finns ca 21 000 fotbollstränare i Sverige! Tänk om vi får med 10% i SFT (målet är 30%) så starka vi skulle bli!!!

Vad frågar tränarna oss??

Vad skall jag ta betalt? Ligger nog som nr. 1. Klubben vill inte ha kvar mig, vad gäller? Var hittar jag bra övningar? Vill Du titta på mitt kontrakt?