På tisdag 15/9 20.00 anordnar Tränarföreningen ett nytt webbinarium. Denna gången står ungdomsfotboll på schemat och webbinariet gästas av Peter Kisfaludy som har en lång erfarenhet från ungdomsfotbollen i Sverige. I dag är han, förutom ledamot i Tränarföreningens styrelse, sportchef för Brommapojkarnas herrlag och även verksam inom klubbens så framgångsrika akademi. Från BP:s akademi kommer även Sebastian Waldenström som är utbildningsansvarig för klubbens 8-15-åringar.

Genom åren har svenska stjärnor som Albin Ekdal, John Guidetti, Ludwig Augustinsson och Juventus senaste stjärnskott, Dejan Kulusevski, alla fått sin fotbollsfostran på Grimsta IP. I det senaste landslagsuppehållet hade hela fem spelare i det svenska laget fått sin fostran i BP – fler än någon annan klubb. Men hur har akademin blivit så framgångsrik? Hur tränar BP sina ungdomar för att bli så bra? Alla de frågorna kommer ni få svar på på tisdag – ni vill helt enkelt inte missa det!

Webbinariet leds av Tränarföreningens ordförande Stefan Lundin och är tillgängligt både för medlemmar och icke medlemmar. Länk till webbinariet läggs ut här på hemsidan på tisdag.