Den 14-15 januari är det dags för Fotbollssymposiet 2022 i Arena Skövde. Eventet arrangeras likt tidigare av Västergötlands fotbollsförbund, och efter fjolårets digitala succé kan nu eventet äntligen äga rum i fysisk form.

Det kommer att bli dagar fullspäckade med fotboll, med en uppsjö av kända fotbollsprofiler som kommer att föreläsa – en perfekt start på fotbollsåret för dig som är engagerad på ett eller annat sätt inom fotbollen.

Tränarföreningen har i samarbete med Västergötlands FF bjudit in föreläsare till Fotbollssymposiet. Det handlar om Andreas Georgsson, som blir ny sportchef för Malmö FF:s herrlag vid årsskiftet, Håkan Ericson, som tog guld som tränare för Sverige i U21-EM för herrar 2015, och Tränarföreningens generalsekreterare Håkan Sandberg, som kommer att föreläsa avtalsskrivining och juridik inom fotbollen. Även Tränarföreningens ordförande Stefan Lundin kommer att vara på plats och hålla i programpunkter.

Utöver det kommer det, som sagt, att vara en mängd andra fotbollsprofiler på plats som kommer dela med sig av sina historier och kunskaper inom fotbollens värld.

Anmälan till Fotbollsymposiet hittar du här.

Vi ses i Skövde Arena den 14-15 januari!