Tränarföreningen bjuder in till årets 6:e och sista webbinarie nu på tisdag 24 november klockan 19.00.

Temat för kvällen är hur fotbollstränare hanterar pressen och stressen kring uppdraget som tränare och vad kan man göra för att kunna hantera den.

Följande gäster är klara till webbinariet:

Sören Hjälm, som forskat och skrivit en avhandling om elittränarens utbrändhet och återhämtning.

Roger Sandberg, tränarutbildare på Svenska Fotbollförbundet, som ger Förbundets syn på saken och hur frågan tas upp i tränarutbildningen.

Joel Cedergren, GIF Sundsvalls tidigare tränare, som delger sina erfarenheter som elittränare i hetluften.

Tränarföreningens ordförande Stefan Lundin leder webbinariet i vanlig ordning. Inledningsvis ger generalsekreterare Håkan Sandberg några tips kring hur ett tränaravtal bör se ut.

Som medlem i Tränarföreningen får du länken i god tid innan mötet direkt till din mejl.

Länken läggs även ut här på hemsidan i god tid för övriga intresserade.

Foton: Bildbyrån och Utbildning.se